Za zaposlene: Kako da uspešnije radite od kuće u doba korone?

Iako se čini da se alarmantno stanje sa koronom polako stišava, veliki broj profesionalaca i dalje je svoju kancelariju zamenio dnevnom sobom. Na prvi pogled ova tranzicija je izgledala kao ugodna promena. Međutim, vremenom se pokazalo da svakodnevno raditi od kuće mnogima zapravo predstavlja izazov.

Rad od kuće blog

U nastavku pročitajte nekoliko saveta koji će vam pomoći da napravite balans i istovremeno budete produktivniji i zadovoljniji.

Obucite se kao da idete na posao

Možda vam se ovaj savet učini kao isuviše zdravorazumski. Nemojte ga olako odbaciti jer je praksa pokazala da čin oblačenja pomaže mentalnom transferu iz privatnog u poslovno okruženje.

Iskakanje iz kreveta i sedanje za kompjuter u pidžami nije dobro ni za posao, a ni za vaše mentalno zdravlje. Naravno, nije neophodno da po kući nosite poslovnu suknju ili trodelno odelo sa kravatom. Ovde se ne radi o formalnosti, već o jednostavnom davanju signala samom sebi da je vreme za posao. U protivnom, rizikujete manjak produktivnosti, a samim tim i nezadovoljstvo.

Poslovni autfit od kuće

Heder Jurovski, karijerni trener, skreće pažnju na ovaj fenomen. Ona kaže da ne treba potceniti značaj garderobe koju biste nosili u javnosti i dodaje da, pored toga što vam daje samopouzdanje, garderoba pomaže da povučete liniju između privatnog i poslovnog života.

Napravite radni kutak u svom domu

Kvalitetan rad zahteva više elemenata. Odvojeni prostor je jedan od njih. Potrudite se da ne radite iz kreveta, već da simulirate okruženje koje ste imali u kancelariji. 

Udobna radna stolica, ergonomski organizovan sto, dokumenta nadohvat ruke samo su neki od elemenata o kojima bi trebalo da povedete računa. Ako pokleknete iskušenju da radite iz fotelje ili kompjuter držite na stočiću za kafu, brže ćete se umarati, pa ćete samim tim trošiti više vremena za zadatke koje biste inače rešavali brzo. A ugrozićete i svoje zdravlje usled nepravilnog sedenja.

Isto važi i za alate. Ako sa sobom niste poneli svoj poslovni kompjuter, potrudite se da privatni prilagodite poslu. 

Ovaj savet takođe deluje kao nešto što se samo po sebi podrazumeva, ali iznenadili biste se koliko se vremena gubi kada se privatni kompjuter koristi za posao. 

Vaša dokumenta nisu organizovana, funkcionalnosti nisu prilagođene poslu, a vrlo lako može da se desi da tehnička konfiguracija ne odgovara zahtevima poslovnih procesa. Drugim rečima, sve se radi sporije i nekvalitetnije.

Budite disciplinovani

Činjenica da vaše radno vreme možda više nije fiksno kao kada ste bili u kancelariji ne znači da ne treba da težite ka preciznom rasporedu. Frilenseri najbolje znaju koliki izazov rad od kuće može da postane. Ako nemate definisane radne sate, radićete non-stop, a imaćete osećaj da ne radite uopšte. Rezultati će takođe biti lošiji.

Zato učinite napor da napravite dnevni program. Ispunite ga pauzama, a u njima promenite lokaciju. Bilo da je u pitanju druga soba ili terasa, važno je da radni prostor ostane upravo to – netaknut drugim aktivnostima. 

posao od kuće

Učinite sebi radni dan bogatijim tako što ćete pauzu iskoristiti za onlajn-obuku, slušanje, muzike ili čitanje vesti. Drugim rečima, planirajte i pauzu.

Pored toga, vodite računa da ne upadnete u zamku neprestanog rada, što je jedna od opasnosti. Trudite se da imate definisane pauze za ručak i kafu, vreme kada sa kolegama komunicirate telefonom ili putem video-poziva, kao i vreme kada pišete mejlove ili radite samostalno.

Resetujte se „na putu od kuće do posla i natrag”

Ne zaboravite da je teško isključiti se iz poslovnog i uključiti u privatno na komandu. Zato put od kuće do posla i natrag, pored prelaženja distance, ima i drugu funkciju – da napravi tranziciju iz privatnog u poslovno i obrnuto. 

Iako, kad radite od kuće, pravog putovanja nema, pokušajte da kreirate vreme za ovaj prelaz. Napravite ritual kojim ćete sebi dati da ponovo pređete u privatno.

Ovo su samo neki od izazova rada od kuće. Ako želite da vam dan bude uspešniji i ispunjeniji, usavršavajte se onlajn. Mnoge kompanije dosad su odabrale za svoje zaposlene usavršavanje uz CompanyAcademy. Ako se i vaša kompanija nalazi među njima, vi ćete definitivno ovu krizu iskoristiti da unapredite kvalitet svog života.

Kategorije

Podelite članak