Poslodavci, ne brinite, nije teško: Donosimo vam 6 načina kako da ODRŽITE PRODUKTIVNOST zaposlenih tokom rada od kuće

Većina ljudi širom sveta sada radi od kuće kako bi preventivno zaštitila sebe i druge od širenja koronavirusa. Povezani laptopovima, WiFi-em i drugim pametnim uređajima, oni i u ovoj situaciji daju svoj doprinos ne samo društvu u kom žive, već i branšama kojima se bave – od IT-ja, preko novinarstva, marketinga, edukacije, pa sve do produkcije, lingvistike, dizajna

Produktivnost u radu od kuće

Iako deluje da je sve na svetu trenutno stalo ili bar usporilo, nijedan poslodavac ne sme da dozvoli da se to desi i sa njegovim biznisom. A sa druge strane, ni profit ne bi trebalo da mu u ovom trenutku bude glavna preokupacija. Da biste iz ove situacije izašli kao pobednici, neophodno je da svojim zaposlenima koji trenutno rade od kuće pomognete da poboljšaju svoju produktivnost. Na taj način ćete održati svoj biznis, ali i njihova radna mesta. 

Iako verujemo da vam sada nije nimalo lako, verujte u odnos koji ste dosad izgradili sa zaposlenima. Studija iz 2015. koja se bazira na radu jednog kol-centra kineske turističke agencije, a koju prenosi „Harward Business Review”, pokazala je da su kol-operateri dok su radili od kuće imali u proseku 13% veću produktivnost zahvaljujući kombinaciji smanjene pauze koju su pravili i prijatnijeg radnog okruženja. I vi možete da ostvarite ovaj bilans.

Da biste poboljšali produktivnost svojih radnika, CompanyAcademy je pripremila savete koji će vam pomoći u tome. 

1. Autoritet, ali i jednakost

Ono što u ovim trenucima nikako ne bi trebalo da radite jeste da otvoreno namećete svoju autoritativnost zaposlenima. Postavite se prema zaposlenima kao prema kolegama istog ranga. Time pokazujete da cenite njihov trud i rad u ovoj situaciji i dokazujete da smo sada svi „isti među jednakima”. 

Studija koju iznosi portal Inc. pokazuje da čak 50% onih koji rade od kuće, koliko god bili produktivni, vole da u radu od kuće budu sami svoji šefovi.

2. Razradite „morning rutinu” svog tima

Svakog jutra proćaskajte sa svojim timom preko Google Hangoutsa ili video-poziva na Skypeu, FaceTimeu, WhatsAppu, Messengeru...

Komunikacija od kuće

Mnogi izvori pokazuju da neformalna komunikacija sa kolegama bar pola sata dnevno, i to najbolje ujutru, dovodi do brojnih benefita:

  • efektnije usklađivanje zadataka tima;
  • bolja komunikacija u timu;
  • jača odgovornost i ukupna produktivnost zaposlenih.

3. Ispratite dnevne zadatke zaposlenih

Kako biste u svakom trenutku znali ko od vaših zaposlenih radi koji zadatak, važno je da zaposleni svakodnevno vode evidenciju o tome.

Odabir načina na koji će to raditi je na vama. Možete se odlučiti da vam nakon završetka radnog dana šalju detaljne izveštaje sa stavkama koje su uradili tog dana (što ne preporučujemo jer će im dodatno oduzeti vreme), možete koristiti tabele u koje će oni unositi zadatke onog trenutka kada ih dobiju od vas ili jednostavno možete na internetu preuzeti neku od brojnih besplatnih aplikacija za organizovanje zadataka.

4. Pružite podršku zaposlenima kad god možete

Ako vam zaposleni kaže da mora da ode u prodavnicu u toku radnog vremena, jer kasnije ne može zbog trajanja policijskog časa, nemojte mu zameriti. Možda nema nikog drugog ko bi trenutno mogao da ode umesto njega, a nedostaju mu osnovne namirnice za život.

Ako vam javi da mu nije dobro i da ne može da radi tog dana, ne pritiskajte ga da ipak radi jer je kod kuće. Upitajte ga za njegovo zdravlje i ponudite pomoć. Pored toga, važno je i da, s vremena na vreme, pohvalite svoje zaposlene ako vam se njihov rad učini dobrim. Te reči će sigurno uticati i na njihovu psihu.

5. Podstaknite zaposlene da naprave pauzu

Možda mislite da je bolje da vaši zaposleni ne mrdaju dalje od računara dok rade od kuće jer će vam tako dati bolje rezultate. Potpuno pogrešno!

Pauza kod kuće

Ako je vaš zaposleni ceo dan prikovan za stolicu, brže će mu opasti koncentracija, smanjiće mu se produktivnost, a jedino što će raditi u tom trenutku jeste sledeće: čekaće kada će mu isteći radno vreme. Ne zaboravite da pauza u svakom radu, pa i u onom od kuće, donosi:

  • bolju produktivnost zaposlenih;
  • jače mentalno zdravlje zaposlenih;
  • veću kreativnost zaposlenih.

Propagirajte pravljenje pauze kao da ste svi zajedno u firmi. Čaj, ručak, razgibavanje ili protezanje nogu po kući… Neka vaši zaposleni shvate da vam je važan i njihov osećaj zadovoljstva.

Istraživanje koje je sprovela Airtasker firma pokazuje da radnici koji rade od kuće nisu produktivni samo 27 minuta dnevno, dok radnici u kancelarijama u proseku pauziraju sa poslom 37 minuta dnevno (ne računajući pauzu za ručak).

6. Redovno održavajte higijenu svog kućnog officea! I vi i vaši zaposleni

Bez obzira na to da li izlazite samo do prodavnice ili ne izlazite uopšte. Ovo je naš najveći savet koji vam sada možemo dati. Možda se ne odnosi toliko na produktivnost koliko na shvatanje važnosti situacije koja nas je zadesila.

Prevencija od virusa 

Verujemo da znate načine na koje se koronavirus prenosi – kapljično, putem usta, nosa i očiju. Zato redovno perite ruke najmanje 20 sekundi, čistite svoj računar alkoholom ili nekim drugim dezinfekcionim sredstvom koje imate. Nemojte da kucate mejl dok paralelno jedete voće i ne dirajte lice nakon tapkanja po tastaturi jer tako povećavate šansu da unesete svu prljavštinu koja se nataložila na vašem računaru. Brinite o sebi i onima sa kojima provodite vreme u karantinu. Budite društveno odgovorni i SVAKOG dana podstičite svoje zaposlene da i oni to budu.

Produktivnost zaposlenih možete da poboljšate i inovativnim online kursevima

CompanyAcademy vama i vašim zaposlenima nudi mogućnost da još kvalitetnije provedete vreme u karantinu. U narednih 14 dana možete besplatno da koristite CA online platformu, na kojoj ćete dobiti besplatan kurs Veštine jasne i uverljive prezentacije. Da biste preuzeli ovaj kurs, registrujte se ovde. Ako vas zainteresuje koje online kurseve još ima CA, pogledajte ovu stanicu.

Neka vaši zaposleni iskoriste mogućnost da se u ovom periodu dodatno usavrše, a vi saznajte kakve vam pogodnosti pruža ovakav vid obučavanja zaposlenih i koliko vam on može biti isplativ u budućnosti.

Sada je pravi trenutak da razmišljate o onome za šta vam je uvek falilo vremena zbog drugih obaveza koje su vam svakodnevno pristizale. Neka vam edukacija zaposlenih bude u mislima i kada sve ovo prođe.

Kategorije

Podelite članak